Tvořte texty jako profík s Otto Bohušem

Posted by Daniel Gamrot |20 Říj 15 | 2 comments

Tvořte texty jako profík s Otto Bohušem

Jak se vzděláváte? Máte rádi knihy? A co třeba audioknihy? Já si je nesmírně oblíbil. Ne, nezahodil jsem klasické knihy, stále tak 1-2 týdně přečtu, nicméně mi audiokniha dává možnost vzdělávat se i ve chvíli, kdy kniha není po ruce nebo není na její otevření zrovna nejvhodnější doba. Nedávno jsem si v rámci akce na serveru Audiotéka.cz pořídil několik poutavých publikací. Bylo z čeho vybírat. A protože bych byl rád, abyste se k případnému obsahu zajímavých titulů dostali i vy, rozhodl jsem se ty nejlepší z audioknih zmínit i na svém blogu.

Psaní je jednou z mých obrovských zálib a způsob, jakým vám předat své zkušenosti. Nutno podotknout, že od svých začátků někdy před 3 lety, kdy jsem založil svůj blog, jsem moc neřešil, jakým způsobem texty píši. A protože je pro mě osobní rozvoj také v této oblasti důležitý, sáhl jsem jako první po audioknize Pište jako copywriter člověka ve svém oboru velmi povolaného – Otty Bohuše. Všude slyším samou chválu – také od svých klientů, se kterými spolupracoval. Jeho texty, ke kterým jsem se měl tu čest dostat, byly působivé, jemné, brilantní. Těšil jsem se tedy na to, jaké know-how se svými posluchači sdílel a jak jej půjde převést do praxe.

Pište jako copywriter - audiokniha - hlavička

Už od začátku jsem spoléhal na to, že 3,5 hodiny trvající audiokniha bude našlapána informacemi, bez zbytečné omáčky. To se mi začalo velmi rychle potvrzovat. Žádná vata, umělé vycpávky ani vsuvky, které postrádají hlubší smysl. Již od první minuty jde obsah za svým záměrem – předat hromadu zkušeností a ověřených faktů, se kterými se autor několik posledních let pral. Do každé ze krátkých 46 kapitol (včetně bonusů) se pouští s vervou a milým a neagresivním humorem, který knize ještě přidává na kvalitě. A hlavně – udrží vás v maximální pozornosti.

V okamžiku, kdy jsem měl za sebou prvních 20 minut knihy, jsem byl trošku na pochybách, zda jsem skutečně cílová skupina. Témata se motala kolem webových stránek, kde Otto Bohuš rázně předkládal náměty na vytvoření sloganu nebo nadpisu webu, zabýval se umístěním nabídky Kontakt nebo třeba tím, zda a jak vůbec pracovat s e-mailovými newslettery. Chvíli jsem přemýšlel, zda pokračovat dále, ale snad i díky celkovému rozsahu audioknihy i jednotlivých kapitol a perfektnímu předčítání Gustava Bubníka (mj. daboval Charlieho Sheena nebo Toma Cruise, tak pozor na vedlejší efekt v podobě neustálých myšlenek na poletující stíhačky z Top Gun) se pochyby velmi rychle rozplynuly. A vydržet u poslechu se skutečně vyplatilo.

Nebudu vám do detailu rozepisovat, co vše se z knihy dozvíte – bylo by to jen duplikování samotného obsahu z nepovolaných rukou. Přece jen jsem pisatel-amatér. Nicméně se asi ptáte, jestli si audioknihu za 349,- Kč pořídit. Odpověď? Ano, pokud:

  • Máte web (např. WordPress), který si spravujete po obsahové stránce svépomoci
  • Rádi byste z vašeho webu těžili co možná nejvíce
  • Píšete články a chcete, aby zaujaly
  • Rádi byste nahlédli pod pokličku copywritingu, pokud o něm nic moc nevíte

 

Pravděpodobně si řada z vás doplní i další cílové posluchače ihned, jakmile si knihu poslechne. K rozhodnutí vás může přivést třeba také hodnocení těch, kdo si knihu koupili, poslechli a našli čas sepsat krátké vyjádření.

Pište jako copywriter - hodnocení

A pokud si audioknihu koupíte – pozor! Je tady jedno malé mínus. Rozhodně to není obsah, který si pustíte v autě nebo při běhání. Nápadů na změny, které během poslechu přijdou, je totiž tolik, že u sebe chcete okamžitě mít tužku a papír, případně klávesnici. Trošku bych to přirovnal ke skutečnému bombardování posluchače. V pozitivním slova smyslu.

Pro mě osobně je to jedna z nejlepších rozvojových audioknih, které jsem kdy poslouchal. A to i když nejsem s tématem až tak úzce spojený. Čímž bych asi i odpověděl na otázku, jestli bych vám knihu doporučil či nikoliv.

Za mě je hodnocení 5 z 5 hvězdiček. A teď už jen zbývá přenést náměty, které jsem získal, do praxe. Z poznámek a akčního plánu, který jsem si během poslechu a v závěru vytvořil, jsem schopný naprostou většinu dalších kroků realizovat sám. A pokud sledujete můj blog, uvidíte, zda se mi to podaří.


  • ottocopy

    Co na to říct. Takový článek musí autora audioknihy opravdu potěšit ;)

    • http://www.gamrot.cz Daniel Gamrot

      Snad minimálně tak, jako potěšila audiokniha mě:) Byla skvělá, pracujte dál!

Starší příspěvky:
Rozhovor pro portál Na volné noze
Rozhovor pro portál Na volné noze

Před časem mi bylo ctí usednout na pohovku v prostorách Creative Gate, na kterou mě pozval Robert Vlach. Pokud Roberta

Zavřít